7 coses que diu el vostre saldo (o la seva manca)

Informeu -Vos Del Vostre Nombre D'Àngel

problemes d’equilibri Ken Hermann / Getty Images

Trencar una esquerda a la vorera o marejar-se de tant en tant no sol ser motiu de preocupació, però quan es manté constantment desequilibrat, pot ser un signe d’un problema de salut subjacent. El millor que podeu fer: consulteu el vostre doctor, qui us podrà dir si la vostra recent inestabilitat és només un subproducte normal de l’envelliment o si passa alguna cosa més greu. Aquí hi ha set causes potencials d’equilibri inestable.



LES CAUSES MÉS PROBABLES
1. Té problemes d’orella interna



problemes de l'oïda interna Atlantic Adv / Getty Images
Qualsevol problema amb l’oïda interna, des d’una infecció fins a la pèrdua d’audició, us farà sentir inestable. L’oïda interna té cinc sensors semblants al cabell que gestionen l’equilibri: tres que controlen la rotació i dos que fan un seguiment dels moviments cap amunt i cap avall, segons explica David Zapala, doctor en audiologia de la Clínica Mayo especialitzat en trastorns de l’equilibri. Si aquests sensors reben senyals defectuosos o no poden enviar senyals al cervell, el vostre equilibri es veurà afectat.

Un dels problemes més freqüents que els metges veuen amb l’oïda interna és el vertigen posicional paroxístic benigne (VPPV). El BPPV succeeix quan diminuts cristalls a les orelles es desplacen, suren al voltant i topen amb aquests sensors. L’impacte envia senyals de moviment cerebral que normalment no obtindria, d’aquí la sensació de mareig.
Quan cal preocupar-se: si heu experimentat marejos i vertigen durant més d’una setmana.
El que pots fer: No tinguis por, hi ha una solució fàcil per al BPPV. El vostre metge o audiòleg us demanarà que feu una sèrie de moviments petits i lents del cap per enviar cristalls solts a una zona de l’orella on no causin danys. Només una o dues cites haurien de fer el truc.

2. Tens músculs febles
Les persones grans sovint tenen un mal equilibri: penseu que els anuncis 'He caigut i no puc aixecar-me'. Això es deu al fet que perdem massa muscular a mesura que envellim i els músculs afeblits lluiten per mantenir el pes corporal. Això pot conduir a una mala postura; si el cos no està alineat correctament i els músculs no poden controlar l’alineació, la qual cosa significa que fer moviments ràpids per evitar un tros de gel pot desequilibrar-se i provocar caigudes.
Quan cal preocupar-se: Molts de nosaltres ens tornem menys àgils a mesura que envellim i ens sentirem desequilibrats més sovint, però si us sentiu prou inestables que la por a caure afecti la vostra vida diària, és a dir, limiteu el temps que passeu als peus o reduïu les activitats. llavors hauríeu d’entrar amb el vostre metge.
El que pots fer: Assegureu-vos de fer exercici regularment i afegir moviments d’equilibri als entrenaments. Zapala recomana parar-se sobre una cama i després sobre l’altra el temps que pugui, a prop d’un taulell o taula de suport. Intenta augmentar el temps cada dia, arribant fins a un minut en una cama. L’entrenament de resistència, com el ciclisme i l’aixecament de peses, augmenta la densitat òssia i enforteix el marc musculoesquelètic, afegeix Kim Bywater, MS, terapeuta ocupacional amb llicència i coordinador del Centre d’equilibri a Mohawk Valley Health System a Utica, Nova York, que augmenta la quantitat de múscul mag al vostre cos. el cos i millora la seva capacitat d’ajust per evitar caigudes.

3. Els vostres medicaments us fan malbé



medicació Big Pappa / Getty Images
Els marejos i la pèrdua d’equilibri de vegades s’inclouen en aquesta llarga llista d’efectes secundaris que comporten els medicaments. 'Si la gent està adormida pels medicaments, afecta el temps de reacció', diu Bywater. 'Així que no seran capaços d'equilibrar-se en cas de pertorbacions sobtades'. I el risc de marejos o problemes d’equilibri augmenta si es prenen diversos medicaments al mateix temps. 'Poden interactuar i es poden ampliar les reaccions dolentes, inclosos els problemes d'equilibri', diu Daniel Gold, DO, professor de neurologia a la John's Hopkins School of Medicine.
Quan cal preocupar-se: Consulteu amb el vostre metge si el vostre mareig va començar després de començar a prendre un medicament nou o d’afegir-ne un de nou al vostre règim. Alguns medicaments amb recepta habitual que afecten l’equilibri: antidepressius, medicaments antiansietat, pastilles per a al·lèrgies, medicaments per a la pressió arterial, analgèsics i pastilles per dormir.
El que pots fer: Si creieu que podrien tenir la culpa les vostres pastilles, parleu amb el vostre metge si podeu canviar les receptes. Però no deixeu de prendre un medicament sense recepta abans de consultar amb el vostre metge.

4. La teva sang no flueix com hauria de ser
La manca de flux sanguini al cervell s’anomena hipotensió ortostàtica i és sorprenentment freqüent. En un estudi que va provar la malaltia de 938 persones de 40 anys o més, 199 persones (o el 21%) tenien hipotensió ortostàtica amb experiència. Causa pressió arterial baixa , i sovint passa quan es posa de peu després d’estar assegut o estirat, deixant-se marejat i desequilibrat.
Quan cal preocupar-se: Si amb regularitat se sent marejat o marejat després de posar-se dret o girar-se, és possible que no rebi prou sang al cervell. La hipotensió ortostàtica també provoca visió borrosa, debilitat, confusió, nàusees i sensació de girar.
El que pots fer: Si us sentiu desconcertats de peu, assegureu-vos de beure prou aigua (la hipotensió ortostàtica també pot ser causada per la deshidratació) i de posar-se dret. Els símptomes no duren molt i afecten la majoria de la gent en algun moment. Però si se sent regularment així, parleu amb el vostre metge, ja que alguns medicaments per a la pressió arterial us poden ajudar.

ELS MENYS PROBABLES CULPRITS
5. Teniu danys als nervis
Una afecció anomenada neuropatia perifèrica, que és freqüent a diabètics però també pot ser el resultat d'infeccions, deficiències de vitamines, trastorns genètics, alcoholisme i altres traumes, que causen danys als nervis a les cames i als braços. Si els nervis que controlen la funció muscular es veuen afectats, pot provocar una manca de coordinació i fins i tot caigudes freqüents. 'Quan no ens sentim dels nostres peus, no rebem comentaris d'aquests nervis al nostre cervell, i això és un terç del nostre equilibri allà mateix', diu Bywater.
Quan cal preocupar-se: Els problemes d’equilibri són només un dels molts símptomes que notareu amb la neuropatia perifèrica. Altres signes que pot tenir danys als nervis són: dolor agut o ardent i entumiment a les mans i als peus, sensibilitat al tacte, sudoració incontrolable, problemes digestius, marejos i debilitat muscular.
El que pots fer: No es pot revertir el dany nerviós, però agafar-lo aviat us pot ajudar a controlar els símptomes i prevenir problemes addicionals. Els metges poden prescriure medicaments com analgèsics, antidepressius i medicaments anti-convulsions per alleujar el dolor nerviós. També poden recomanar teràpia física per millorar el vostre moviment.



6. Tens esclerosi múltiple
L’esclerosi múltiple (EM) causa danys o lesions al sistema nerviós central, que inclou el cervell, la medul·la espinal i els nervis de la visió. Les lesions que es desenvolupen a diferents parts del cervell o de la medul·la espinal presenten l’EM de diferents maneres. 'Una lesió al cerebel, que és una part del cervell responsable de la coordinació de l'equilibri, pot conduir a caminar inestables i controlar les extremitats', diu Gold. Així, mentre que algunes persones amb EM veuran la pèrdua d’equilibri com a primer signe, d’altres poden sentir entumiment en un costat del cos o visió borrosa.
Quan cal preocupar-se: Consulteu un metge si de sobte no teniu equilibri, teniu problemes de visió o entumiment a les mans i als peus. I tingueu en compte aquests fets: els símptomes de l’EM solen aparèixer entre els 30 i els 40 anys,i la malaltia és més freqüent entre les dones d'ascendència del nord d'Europa,diu Jamie Bogle, PhD, consultor associat sènior a Mayo Clinic Arizona.
El que pots fer: Si teniu una pèrdua de visió important o, de sobte, no podeu aconseguir l’equilibri, aneu a l’hospital. Si els símptomes són més graduals, demaneu una cita amb el vostre metge, que us enviarà una anàlisi cerebral si creu que l’EM és un problema. No hi ha cura per a l’EM, però agafar-lo aviat us pot ajudar a controlar els símptomes. Els metges poden prescriure medicaments per tractar dolor muscular, fatiga, problemes de control de la bufeta o depressió , així com fisioteràpia per enfortir els músculs.

7. Tens un tumor cerebral
Abans de flipar, sàpiga que és més probable que tingueu problemes d’equilibri (per exemple, molt més) a causa de problemes de l’oïda interna o debilitat muscular. Però si teniu problemes d’equilibri constantment, podria indicar un tumor cerebral. (Els tumors que s’asseuen a zones del cervell que controlen el moviment, la coordinació i l’audició poden causar vertigen i desequilibris.) Un neuroma acústic, per exemple, creix al nervi principal que porta de les orelles al cervell i llença els senyals d’equilibri orella interna, segons Bogle. Altres tumors actuen de la mateixa manera, pressionant els nervis que proporcionen al cervell informació sobre coordinació i moviment.
Quan cal preocupar-se: A més dels problemes d’equilibri, els neuromes acústics solen causar pèrdua d’audició per un costat i sonor o sensibilitat a l’oïda. Els tumors en altres zones del cervell poden causar mals de cap crònics, nàusees i vòmits, visió borrosa i confusió.
El que pots fer: Si creieu que teniu un tumor i observeu una pèrdua sobtada d’equilibri en combinació amb mals de cap inexplicables o altres símptomes, informeu-ho immediatament al vostre metge. Probablement us derivaran a un neuròleg per obtenir imatges cerebrals, diu Gold.